Tripadvisor Travelers’ Choice Award 2020
Wij zijn super trots dat wij de Travelers’ Choice Award 2020 van Tripadvisor hebben mogen ontvangen. Dit houdt in dat we in de top 10% van de beste attracties van de wereld te staan. We zijn blij dat we zo veel gasten hebben mogen ontvangen die met een goed gevoel ook weer bij ons zijn vertrokken. We zijn vastbesloten om met het oog voor onze gasten de aankomende jaren bij de top te blijven horen. Ook in tijden van Corona, blijven wij gastvrij – op afstand.

Rotterdam, 1 mei 2020 – De Euromast kleurt samen met torens over de hele wereld rood voor de finale van #HEROESSHINEBRIGHT
Samen met meerdere torens wereldwijd licht de Euromast op zaterdag 2 mei rood aan om alle partijen die aan de front linie strijden tegen het coronavirus een hart onder de riem te steken. Als hoogste gebouw van Nederland en kloppend hart van de stad, zal de Euromast om 20.30 de aanlichting laten verspringen naar rood. Net als alle andere torens zal de verlichting een uur rood zijn.
#heroesshinebright
De actie is gelanceerd door the Empire State Building. #HEROESSHINEBRIGHT is een 8daagse campagne om hulporganisaties te eren. 2 mei is de laatste avond van de campagne waarbij torens aangesloten bij World Federation of Great Towers tussen half 9 en half 10 rood aanlichten. Samen vormen zij een hartslag over de hele wereld!
Deelnemende torens
- Burj Khalifa (UAE)
- Eiffel Tower (France)
- Sichuan Tower (China)
- CN Tower (Canada)
- Macau Tower (China)
- Busan Tower (South Korea)
- Willis Tower (US)
- Euromast (Netherlands)
- 360 Chicago (US)
- Calgary Tower (Canada)
- One Liberty Observation Deck and its sister tower Liberty Two (US)
- Ostankino TV Tower (Russia)
- Tallinn TV Tower (Estonia)
- UFO Tower (Slovakia)
(foto door Marcel Piek Photography)

26 maart 2020 – Een tulp van de jarige Euromast, in strijd tegen eenzaamheid.
De Euromast, hét icoon van Rotterdam, bestond gister 60 jaar! Wat een feestelijke aangelegenheid had moeten zijn, geeft nu een dubbele lading. Toch wil de Euromast haar verjaardag niet voorbij laten gaan. Wie jarig is trakteert en daarom is er een actie opgezet ‘Bezorg de ouderen ’n lach met een speciale boodschap die dag‘ in overleg met zorgorganisatie Aafje. Deze actie is opgezet om ouderen een hart onder de riem te steken en op te vrolijken met een tulp inclusief persoonlijke boodschap. We hebben een oproep geplaatst om een boodschap in te sturen voor een willekeurige bewoner van Aafje, die deze oppepper nu goed kan gebruiken.
Speciale boodschap van burgemeester Aboutaleb
De afgelopen dagen hebben wij vele liefdevolle berichten binnen gekregen van mensen binnen en buiten Rotterdam. Ook burgemeester Aboutaleb heeft een speciale boodschap geschreven.
“Als u niet naar de lente kan, brengen we de lente naar u: een tulpenbol van de jarige Euromast. We denken aan u in deze moeilijke tijd. Eens is die voorbij, houd moed! Burgemeester, Ahmed Aboutaleb”
Alle persoonlijke berichten hebben wij aan 250 tulpen in blik gehangen. Deze tulpen komen uit het kleurrijke bloemenveld dat eerder dit jaar speciaal naast de Euromast is aangelegd ter ere van het 60-jarig jubileum.
Samen in de strijd tegen eenzaamheid
Gistermiddag heeft Souad El Hamdaoui (Directeur Euromast) de tulpen overhandigd aan Ferry Bezem (Directeur Aafje regio Noord).
Zoals Jules Deelder ooit heeft geschreven “de omgeving van de mens, is de medemens. In deze roerige tijden moeten we er extra voor elkaar zijn. Een klein gebaar kan een grote impact hebben. Met deze tulpen willen wij niet alleen onze verjaardag vieren, maar vooral het leven! Wij hopen dat wij met deze actie zorgen voor een lach, een traan van geluk en liefde overbrengen naar diegenen die het net iets harder nodig hebben.” aldus Souad El Hamdaoui Directeur bij de Euromast.
“Het is hartverwarmend dat in een moeilijke periode als deze, zo veel mooie en warme initiatieven ontstaan. Dat mensen en bedrijven echt gehoor geven aan de oproep om extra oog voor elkaar te hebben. Onze medewerkers schenken hun bewoners veel aandacht, maar kunnen de bezoekjes die nu zo gemist worden niet vervangen. Lichtpuntjes als deze helpen en ik weet zeker dat dit mooie gebaar van de jarige Euromast, een lach bezorgt bij onze ouderen.” Aldus Ferry Bezem regiodirecteur bij zorgorganisatie Aafje.
Bloemenveld ter gelegenheid van Euromast 60 jaar drukt kleurrijk stempel op het grasveld naast de Euromast.
Op 25 maart 2020 was het zestig jaar geleden dat de Euromast ter ere van de Floriade werd geopend. Om dit jubileum te vieren geeft de Euromast een kleurrijk cadeau aan de stad, zijn bewoners en alle toeristen. Om de bloemenexpositie uit 1960 weer terug te halen naar Rotterdam, is er een bloemenveld aangelegd van ruim 700m2 naast het iconische gebouw in de vorm van het logo.
Van toen tot nu
Twintig jaar na het bombardement werd de Euromast geopend en is het gebouw hét symbool van de wederopbouw van Rotterdam. Ondanks de gebeurtenissen in 1940 is de stad er nóg sterker uitgekomen. Zestig jaar geleden nog in de kiem, nu zo krachtig. Dit geldt ook voor de Euromast, een waar icoon dat niet meer weg te denken is uit de skyline.
“Om onze 60e verjaardag de te vieren, zetten wij letterlijk de bloemetjes buiten! Een unieke gelegenheid om de Floriade in een nieuw jasje terug te halen naar de stad. Het bloemenveld zien wij als cadeau aan de Rotterdammers en alle (inter)nationale toeristen. Iedereen wordt toch vrolijk van kleurrijke bloemen?” aldus Brianne Pols, Commercieel Manager Euromast
De Rotterdamse Euromast heeft een nieuwe eigenaar! Vanaf heden is het icoon van Rotterdam onderdeel van het Franse familiebedrijf genaamd, de M56 Group- Magnicity!
Rotterdam, 25 maart 2020 – De Euromast is recent verkocht aan een Frans familiebedrijf genaamd, de M56 Group. Sindsdien hoort de Euromast bij een internationale organisatie die gespecialiseerd is in toeristische trekpleisters op grote hoogte. Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de Euromast, een iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap; eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volop plaats gaan vinden. Een renovatie en grondige aanpak van het interieur. Het heeft veel nieuwe bezoekers opgeleverd; in 2019 was sprake van ongeveer 560.000 bezoekers, een recordaantal.
Rotterdam is inmiddels een internationale stad geworden, mede door investeringen in o.a. architectonische hoogstandjes als de Markthal en De Rotterdam van Rem Koolhaas. Hoe interessanter de omgeving wordt, hoe interessanter het wordt om deze van bovenaf te bekijken. De Euromast is hiervoor de aangewezen plek, nu nog meer dan vroeger. Zo’n goedlopende attractie kan op de belangstelling rekenen van partijen die dit Rotterdamse icoon in hun portefeuille willen hebben. De nieuwe eigenaar van de Euromast, het Franse familiebedrijf genaamd “M56” is gespecialiseerd in toeristische trekpleisters op grote hoogte. Onder deze organisatie valt onder meer de Montparnasse Tower in Parijs, de TV-toren in Berlijn en 2 observatietorens in de Verenigde Staten. Een grote internationale speler dus, die als geen ander in staat is de Euromast het aanzien te laten behouden dat hij verdient.
Na bijna 20 jaar is het tijd voor Willem Tieleman om het stokje door te geven.
“M56” is de perfecte opvolger voor “onze” Euromast doordat ze in staat zijn om niet alleen groot te denken, maar ook groot te investeren. De ontwikkelingen die zij voor ogen hebben zal het internationale aanzien van Rotterdam in het algemeen en de Euromast als trekpleister in het bijzonder tot ongekende hoogte kunnen laten stijgen” Aldus Willem Tieleman
Alexia Vettier, CEO van de M56 Group is ontzettend blij en trots dat de Euromast nu tot de organisatie behoort.
“Since the creation of the Group in 1974, Mr Jean Bernard and Mr JP Ferroud, the founders of the Company have always looked for iconic and atypical sites in cities full of energy and that have things to tell. Euromast is the perfect candidate to join the 4 observatories of the M56 Group and to accompany its international development. Together with Euromast, we will be keen to magnify this vibrant city of Rotterdam and to provide both residents and tourists with a unique experience of the city as seen from the top.” Aldus Alexia Vettier.
