Ne

Veelgestelde vragen

Alle antwoorden op veelgestelde vragen

 

HIER VIND JE DE ANTWOORDEN OP VEELGESTELDE VRAGEN

BEZOEK

Hoe kom je bij de Euromast?

Je kunt de Euromast bereiken met de tram, metro, (water)taxi en uiteraard met de auto. Bekijk de pagina openingstijden & route voor meer informatie.

Waar kan ik parkeren?

Recht tegenover de Euromast ligt een grote (betaalde) parkeerplaats (Parkhaven). Bekijk Rotterdam parkeren voor aanvullende informatie.

Wat is de parkeerzone en wat zijn de parkeerkosten?

De parkeerplaats tegenover de Euromast en langs de Parkhaven is zone 120. Deze ligt in het centrum.

Betaald parkeren

  • Maandag t/m zaterdag van 9.00 - 23.00 uur
  • Zondag van 12.00 - 23.00 uur

Parkeren is gratis op Nieuwjaarsdag, 1e Paasdag, 1e Pinksterdag en 1e Kerstdag. Op alle andere feestdagen gelden de betaaltijden van zondag.

Bekijk Rotterdam parkeren voor actuele informatie over tijden en tarieven.

Kan ik mijn elektrische auto ergens opladen?

Op de Parkhaven is een laadpaal aanwezig, aan de kant van de Euromast. Wil je weten waar de laadpalen precies te vinden zijn? Bezoek dan laadpaalnodig.nl voor een overzicht van alle laadpalen in Rotterdam.

Wat zijn de openingstijden?

Kijk voor onze actuele openingstijden op deze pagina.

Wat kost het om de Euromast te bezoeken?

Graag verwijzen wij je naar de pagina tarieven.

Is de Euroscoop (ronddraaiende panoramalift) inbegrepen?

Wij vragen een toeslag voor een rit met de Euroscoop. Houd er wel rekening mee dat een bezoek aan de ronddraaiende lift altijd afhankelijk is van technische- en weersomstandigheden. Als de Euroscoop door deze onverhoopte omstandigheden niet naar de top kan gaan, blijven de platforms en dus ook het prachtige uitzicht over de stad in de meeste gevallen wél toegankelijk.

Hoe lang duurt een gemiddeld bezoek?

De duur van een bezoek aan de Euromast is ongeveer 45 minuten (exclusief een eventueel restaurantbezoek).

Hoe lang duurt een rit met de Euroscoop?

De totale rit duurt ongeveer 6 minuten. Houd er wel rekening mee dat de Euroscoop een attractie is. Er kan dus een wachtrij ontstaan.

Hoe lang duurt het om boven te komen?

Leuk dat je het vraagt! Wist je dat onze liften de bezoekers in 30 seconden naar het 100 meterpunt brengen? Verder is de totale duur afhankelijk van de drukte.

Vanaf welke leeftijd is de Euromast toegankelijk?

Vanaf 18 jaar ben je van harte welkom om de Euromast te bezoeken. Ben je jonger dan 18? Kom dan gezellig met een meerderjarig familielid of begeleider.

Hoe hoog is de Euromast?

De Euromast is 185 meter hoog. Vanaf deze hoogte kun je naast het prachtige Rotterdam zelfs Den Haag zien liggen op een heldere dag! Wist je dat de Euromast tot 1970, slechts 107 meter hoog was?

Kan je ook met de trap naar boven?

Helaas is dit niet mogelijk. Ons trappenhuis wordt alleen gebruikt bij onverhoopte calamiteiten.

Is er WIFI aanwezig in het gebouw?

Zeker! Via Facebook krijg je toegang tot het WIFI-netwerk van de Euromast.

Kan ik waardebonnen kopen?

Via de website is het mogelijk een waardebon aan te schaffen. Deze blijven geldig tot een jaar na aanschaf.

Mag ik foto's maken van(af) de Euromast?

Natuurlijk! Plaats vooral je mooiste foto's op social media en tag ons via @euromast010.

Hebben jullie informatiefolders over de Euromast?

Uiteraard! Deze vind je bij de receptie. Wil je graag informatiefolders ontvangen voor je spreekbeurt? Of heb je informatiefolders nodig voor in je hotel, VVV of vakantiepark? Vraag dan een batch op via info@euromast.nl.

Verkopen jullie souvenirs en zijn deze ook online te bestellen?

In onze souvenirshop vind je allerlei leuke items. Van magneten, kaarten en sleutelhangers tot pennen, t-shirts en tasjes. Deze verkopen we niet online, maar neem je tijdens je bezoek zo mee!

Is het veilig om een baby/peuter mee te nemen naar de top?

Zeker! Ook voor de allerkleinsten is de Euromast een leuke ervaring! Neem ze gerust mee, het is hartstikke veilig.

Zijn huisdieren welkom? Hoe zit het met een hulphond?

Huisdieren mogen niet mee op de Euromast, zowel op het platform als in het restaurant. Natuurlijk zijn hulphonden wel toegestaan. Wil je ons vooraf laten weten dat je je hulphond meeneemt? Dan houden we er rekening mee.

In onze coffeecorner & giftshop op de begane grond zijn viervoeters wel toegestaan.

ROLSTOEL

Is de Euromast toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Het platform op 100 meter hoogte, het restaurant en de toiletten zijn allemaal rolstoelvriendelijk. Alleen de rit met de Euroscoop is helaas niet mogelijk. Houd er ook rekening mee dat de railing van het platform vrij hoog is en misschien té hoog voor gasten die niet uit hun rolstoel kunnen komen. Niet getreurd, want ook het restaurant biedt een geweldig uitzicht!

Is er een invalide parkeerplaats?

Aan de Parkhaven, ter hoogte van de Euromast zijn 3 parkeerplekken voor gehandicapten.

Bekijk de kaart hier.

Kan je met een rolstoel overnachten in één van de suites?

Zeker! Suite Heaven is onze ruimere kamer met een brede inloopdouche. Ook rolstoelgebruikers zijn dus van harte welkom om te overnachten op deze unieke plek!

Kunnen we bij de Euromast een rolstoel gebruiken/reserveren/huren?

Helaas niet. Wij hebben slechts één rolstoel die we alleen gebruiken bij calamiteiten.

TICKETS

Wat zijn de entreeprijzen?

Graag verwijzen wij je naar de pagina tarieven.

Hoe bestel ik een ticket?

Schaf op de ticketpagina je ticket(s) aan!

Entreekaarten voor de Euromast schaf je aan op onze website. Betalen doe je in de laatste stap via iDEAL of creditcard.

Hoe betaal ik voor mijn ticket?

Entreekaarten voor de Euromast schaf je aan op onze website. Betalen doe je in de laatste stap via iDEAL of creditcard.

Kan ik bij de balie een ticket kopen?

Wij willen de doorstroom van onze gasten zo soepel mogelijk maken. Daarom verkopen wij in de basis tickets online. Ook zijn de tickets voordeliger via onze website.

Tickets zijn ook te verkrijgen bij de receptie, maar dan komt de online korting te vervallen.

Moet ik mijn ticket vooraf printen? Of mag ik deze op mijn smartphone aan de deur laten zien?

Als je jouw ticket(s) kunt laten zien via jouw smartphone, dan komt het helemaal goed. Dat is net zo makkelijk en scheelt een hoop papier! Zet tijdens het scannen je schermhelderheid eventjes op maximaal.

Kan ik mijn ticket(s) kosteloos annuleren?

Het is niet mogelijk om de aangeschafte tickets te annuleren. je kunt wel je tickets verzetten naar een andere datum!

Hoe moet ik ticket(s) reserveren met een voucher en/of kortingspas?

Ben je in het bezit van een kortingsactie van bijv. Postcodeloterij of Rotterdam Welcome Card, of heb je een arrangement gekocht bij één van onze partners? Dan kun je via deze pagina jouw tickets kopen of een tijdslot reserveren indien je al tickets hebt gekocht.

Kan ik doorlopen met mijn ticket?

Hoewel we met online ticketverkoop zoveel mogelijk stroomlijnen, kunnen soms toch wachtrijen ontstaan. Wij verwelkomen bezoekers dan per gezelschap en scannen de tickets. Dit gaat doorgaans vlot, dus voor je het weet geniet je van het allermooiste uitzicht over Rotterdam.

Wat doe ik met mijn ticket als er die dag onweer/storm voorspelt wordt?

Het weer heeft niemand in de hand. Zijn er extreme weersomstandigheden? Dan kan je altijd je ticket datum verplaatsen.

Ik zie geen tijdsloten meer beschikbaar voor de datum en tijd waarop ik langs wil komen. Zijn er echt geen tickets meer beschikbaar?

Is jouw gewenste tijdslot niet beschikbaar? Dit kan een van de volgende redenen hebben:

  • Alle tickets zijn uitverkocht. De Euromast werkt met een maximaal aantal tickets per tijdslot zodat jouw voorkeursmoment niet meer beschikbaar kan zijn. In ons systeem vind je altijd de actuele beschikbaarheid. We hebben geen wachtlijst.
  • Onze locatie is gesloten. Kijk hier voor de actuele openingstijden.
  • Je tickets zijn nog niet te bestellen omdat het moment te ver in de toekomst ligt.

RESTAURANT

Moet ik los een ticket reserveren of is een tafel reservering voldoende?

Na het maken van de restaurant reservering is het iets voordeliger als je jouw tickets vooraf aanschaft via onze website. Wij geven namelijk een korting via onze eigen website!

Waar moet ik mij melden voor het restaurant?

Heb je een reservering voor een heerlijke brunch, lunch of diner? Meld je dan bij binnenkomst aan bij de receptie. Eet smakelijk!

Heb ik toegang tot de Euroscoop?

Ook bij een restaurant bezoek betaal je entreekosten voor de platforms en de Euroscoop. Graag verwijzen wij je naar de pagina tarieven voor de toegangsprijzen. Ben je met een groep van meer dan 12 personen voor diner? Dan betaal je geen toegangskosten voor de platforms. Voor de Euroscoop rekenen we tijdens het diner een supplement.

Kan ik voor- of achteraf mijn restaurantbezoek naar de top gaan?

Een bezoek naar de top vindt normaal plaats na je restaurantbezoek. Komt dit niet uit en wil je graag vooraf? Dat is geen probleem!

Draait het restaurant?

Nee, het restaurant draait niet. De Euroscoop (roterende glazen lift) draait wel!

Is het mogelijk om enkel een drankje te doen?

Kom je alleen een drankje doen? Gezellig! Reserveren is daarvoor niet mogelijk. Als je de Euromast bezoekt, loop dan het restaurant binnen om te zien of er een tafel vrij is. Dat kunnen we niet garanderen. Houd er ook rekening mee dat je altijd entreekosten betaalt voor toegang tot de Euromast.

Wat kan je eten in het restaurant?

We hebben zoveel lekkers! Hier kun je je alvast verlekkeren op onze menukaart.

Allergieën of dieetwensen? Geen probleem, geef het aan tijdens het reserveren en wij houden hier rekening mee!

GROEPEN

Moet iedereen een kaartje hebben?

Ja, alle bezoekers hebben een ticket nodig. Bij binnenkomst worden ze individueel gescand.

Zijn er parkeerplekken aanwezig voor bussen?

Zeker! Er zijn voldoende parkeerplaatsen voor bussen. Parkeren voor (tour)bussen is kosteloos.

Ik wil met een grote groep komen, krijg ik groepskorting?

Wij bieden geen groepskortingen aan. Wel kun je profiteren van een online korting! Bekijk deze pagina voor alle tarieven.

Is het mogelijk om een rondleiding te krijgen?

Zeker! Een ervaren gids vertelt je op het platform van de Euromast graag alle leuke weetjes en feitjes over Rotterdam!

  • Tarief is € 137,50 (exclusief entreetickets).
  • De gids haalt de groep op bij de receptie of de Brasserie.
  • Minimaal 3 dagen vooraf reserveren is noodzakelijk, de maximale groepsgrootte is 25 gasten. Reserveer via reserveringen@euromast.nl.

Is er een audio tour mogelijk?

Nee, wij hebben geen audiotour beschikbaar.

Moet ik reserveren voor groepen?

Voor groepen is het inderdaad noodzakelijk om vooraf te reserveren. Vul voor groepen boven de 20 gasten dit contactformulier in.

ABSEILEN

Hoe oud moet je zijn?

Abseilen kun je doen vanaf 18 jaar. Ben je 16 of 17 en heb je toestemming van je ouders? Dan ben je ook van harte welkom (mits je ouders meekomen).

Gaat er een instructeur mee?

Zeker weten!

Hoe kan ik reserveren voor abseilen?

Het abseilseizoen loopt van mei t/m september. Via deze pagina reserveer je direct je datum en tijd.

Mogen mijn vrienden/familie/kennissen mee naar boven?

Zeker! Houd er wel rekening mee dat iedereen die meegaat een entreekaartje nodig heeft. Je tickets koop je hier.

Hoelang van te voren moet ik aanwezig zijn?

30 minuten, omdat er soms een kleine wachtrij staat en we samen een formulier moeten invullen.

Mag ik een GOPRO meenemen?

Alleen als je hem goed vastmaakt!

Mag ik zelf foto's maken?

Omdat je beide handen nodig hebt om te abseilen, is zelf foto’s maken niet veilig en dus niet toegestaan. Ook je vrienden en familie komen natuurlijk niet dichtbij, maar via Abseilen.nl kun je wel foto’s bestellen!

Hoelang duurt het tot ik weer beneden ben?

We trekken er 15 minuten voor uit, maar vaak gaat het veel sneller!

Hoeveel mensen kunnen er tegelijk?

Je kunt met zijn tweeën tegelijk naar beneden.

Als ik er ben en niet meer durf, krijg ik dan mijn geld terug?

Als dit gebeurt, dan geeft het niets en ben je echt niet de eerste. Je geld teruggeven is helaas niet mogelijk, omdat alles al geregeld is. Wel kun je vragen of iemand in je gezelschap jouw plaats wil overnemen.

CONTACTFORMULIER

Staat het antwoord op je vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Vul dan onderstaand contactformulier in. Wij proberen je te voorzien van een antwoord binnen 24 uur. Heb je snel antwoord nodig? Dan kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen.

Fouten gevonden

Internal server errors found

Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij proberen je binnen 24 uur van een antwoord te voorzien.

OPENINGSTIJDEN & ROUTE

Parkhaven 20, 3016 GM Rotterdam

Di - Zo 10.00 tot 22.00 uur
Let op: Tijdens de vakanties elke dag open van 10.00 tot 22.00 uur